A. Lutonského 716/11, Liptovský Mikuláš 031 01, SR
0911 803 335   

Pozeráte sa len na malú časť návodu. Majiteľ stavebnice dostane prístup do nášho labáku, kde nájde kompletného sprievodcu stavebnicou.

Tvoje hry budú musieť zobrazovať aktuálne skóre. Tu si ukážeme, ako na to.

01. Stiahni tento súbor

Na tento projekt si stiahni tento súbor:

Stiahnuť súbor

02. Ukazovateľ skóre

-

03. Program skopíruj na Gamer

-

04. Poznatky si zapíš

Naučil si sa nové veci, zapíš si to.

-

05. Na hodnoty skóre vytvor premennú

Premenná je ako zásuvka, do ktorej niečo ukladáš. Veci, ktoré sú v zásuvke uložené, môžeš vybrať a uložiť tam niečo iné. Preto sa taká zásuvka volá premenná. Veci sa tam menia. 

-

06. Zmeň funkciu showScore

Parameter funkcie showScore bol doteraz 0, ale keď túto hodnotu nahradíš za názov premennej, teda score, čo myslíš, že sa stane?
Čokoľvek je uložené v premennej score, bude odovzdané do funkcie showScore.

-

07. Skóre zvýš o 1

Vždy keď Gamer vykoná znovu túto časť programu (hovoríme tomu cyklus alebo slučka), zvýši hodnotu v premennej score o 1.

-

08. Program skopíruj na Gamer


-

09. Ako to funguje?

Keď vytváraš premennú (zásuvku, do ktorej ukladáš veci), Gamer musí vedieť, čo tam môže vložiť, musí poznať typ premennej. Do premennej môžeš vkladať čísla, text, atď. 
V našom prípade je typ premennej int, čo znamená integer. Integer je výraz pre celé číslo bez desatinných miest. 
Po type premennej nasleduje názov premennej, v našom prípade je názov premennej score. Premenné musia byť jedinečné, mená sa nesmú opakovať a musia dávať zmysel, aby si si ich pamätal aj zajtra. No a nakoniec do premennej vložíš počiatočnú hodnotu, v našom prípade 0. Túto hodnotu budeme v ďalších cykloch zvyšovať..  

-

int score = 0;

10. Poznatky si zapíš a skús toto

Poznač si túto funkciu do svojich poznámok. Máme pre teba výzvu: skús odpočítavať od 10 po 0. A ak by si náhodou tento projekt nezvládol, tu je jeho kompletná verzia:

Stiahnuť hotový projekt

-