A. Lutonského 716/11, Liptovský Mikuláš 031 01, SR
0911 803 335   

Pozeráte sa len na malú časť návodu. Majiteľ stavebnice dostane prístup do nášho labáku, kde nájde kompletného sprievodcu stavebnicou.

V tomto projekte sa naučíš ako ľahko a rýchlo komponovať melódie.

01. Stiahni tento súbor

Na tento projekt si stiahni tento súbor:

Stiahnuť súbor

02. Funkcia playTone

Na prehratie zvuku používa Gamer funkciu playTone

-

03. Program skopíruj na Gamer

Zvuk nie a nie prestať. Hneď ťa naučíme ako to zastaviť.

-

04. Ako to funguje?

Funguje to rovnako ako pri funkcii printString. Aj tu s volaním funkcie zadávame parameter. V tomto prípade to je číslo a číslo uvádzame bez úvodzoviek (úvodzovky používame len pre text).

110 je kód zvuku, ako toto číslo zmeníš, Gamer prehrá iný zvuk.

-

gamer.playTone(110);

05. Hodnoty si poznač do zápisníka

-

06. Ako zvuk vypnúť

Na to je tiež funkcia. Jej názov je stopTone.

-

07. Program skopíruj na Gamer


-

08. Ako pozdržať prehrávanie

Zadaj delay a ako parameter uveď počet milisekúnd. 1 sekunda = 1000 milisekúnd.


-

09. Ako to funguje?

Najskôr prikážeme gameru, aby prehral zvuk s označním 110.
Potom mu povieme, aby počkal 1sekundu pred vykonaním ďalšieho príkazu.
No a nakoniec prehrávanie zvuku ukončíme.

-

gamer.playTone(110);
delay(1000);
gamer.stopTone();

10. Poznatky si zapíš 

Tieto nové funkcie si zapíš do tvojho zápisníka.

-

11. Zahraj niekoľko zvukov za sebou

Tieto nové funkcie si zapíš do tvojho zápisníka.

-

12. Program skopíruj na Gamer

Super, však?

-

13. Ako to funguje?

Parameter funkcie playTone predstavuje tón, ktorý Gamer prehrá. Funkcia delay pozdrží prehrávanie tónu  a stopTone prehrávanie ukončí.

-

gamer.playTone(110);
delay(1000);
gamer.playTone(120);
delay(1000);
gamer.stopTone();

14. Napíš svoju prvú funkciu

Čas na tvoju prvú funkciu, ktorú nazvi playAndWait (hraj a počkaj)

-

15. Funkciu playAndWait volaj 4 krát


-

16. Ako to funguje?

Vždy keď chceš nejaké príkazy opakovať dookola, je dobré vytvoriť funkciu. Funkcia má svoj názov (playAndWait - hraj a čakaj) a svoje vstupné parametre (int note) - teda premenná note je typu integer. To znamená, že pri volaní funkcie playAndWait, zadáme aj tento vstupný parameter, čo je v tomto prípade celé číslo a Gamer vie, ktorý tón sa má prehrať.

-

void playAndWait(int note) {

}

17. Zapíš si do zápisníka


-

18. Výzva

Pre funkciu playAndWait vytvor vstupný parameter nazvaný delay a použi ho pri volaní funkcie.

-

19. Vytvor pole nôt

Pole je ako premenná, ale môžeš do neho uložiť viac hodnôt. Najskôr uvedieš, koľko hodnôt bude pole obsahovať, potom tie hodnoty vymenuješ, oddeľuješ čiarkou. 

-

20. Ak pole použiť v programe?

Namiesto toho, aby sme funkciu playAndWait volali štyri krát, použijeme cyklus. 

-

21. Ako to funguje?

Cyklus vyzerá na prvý pohľad komplikovanie, ale je to jednoduché. Cyklus začíname slovíčkom for a poradové číslo cyklu je uložené v premennej note. V tele cyklu voláme funkciu playAndWait, zavoláme ju 4 krát a ako vstupný parameter pre funkciu playAndWait použijeme hodnotu z poľa notes.

-

22. Cyklus si zapíš do zápisníka


-

23. Presuň do časti loop

Cyklus presuň do časti loop


-

24. Skopíruj na Gamer


-

25. Zmeň hodnoty v poli notes

Experimentuj s hodnotami podľa obrázka. Ako to znie?


-

26. Zmeň hodnotu funkcie delay

Skú experimentovať aj s parametrom funkcie delay. Zadaj vyššiu hodnotu pre dlhšie tóny a naopak, menšiu hodnotu, pre kratšie tóny.


-

27. To je všetko

Ak máš pocit, že si to nezvládol, tu je hotový projekt.

Stiahnuť hotový projekt


-